středa 20. března 2013

Včelka Mája

Asi jako každý člověk jsem studovala proto, abych měla zaměstnání, kterým se uživím a které mě bude aspoň trošku bavit. Studovala jsem proto, abych nedopadla tak, jak jsem dopadla. Bude ze mě dělnice!

Po měsících zkoušení, pocitu zmaru a méněcennosti, jsem se rozhodla, že mě to už nebaví a že budu dělat i "podřadnou práci". Jasně, práce jako práce. Hrdě bych řekla, že se za to nestydím.... ale není to pravda. Stydím. Chci říct, že mě to neuráží, ale mám pocit, že to mělo být jinak. Měla jsem mít práci v oboru. A ano tenhle pocit mám kvůli okolí. Vím, že je to blbost, ale stejně mě to hlodá. Měla jsem přece budovat kariéru nebo co. Vím, že ta práce bude po pár týdnech otrava, po půlroce k nesnesení. Ale je to práce. Jak jsem sama vtipně podotkla: Už nejsem otrok, už jsem jen napůl otrok. Myslela jsem tím to, že nebudu vedená na úřadě práce, takže budu relativně svobodná a můžu mít třeba brigádu k tomu, ale budu otrokem této práce. Peněz tam taky samozřejmě mít moc nebudu. Ale získám určitou svobodu a zatím mi to za to stojí.

Všichni říkají: Není to navždycky. Ale co když? Jsem asi pesimista, mám z toho strach. Vím, že nejsem jediná bez práce a nejsem ani jediná v téhle situaci.

Jedna moje myšlenka zabloudila taky k tomu, že jsem ráda, že jsem sama. Že jsem "single". Asi nějaký pozůstatek od bývalého - vím, že by se za mě styděl. Možná by to nepřiznal, ale jo. Není to zrovna typ, který by řekl: Mám tě rád i tak a je mi jedno, co si o tom kdo myslí.

Nevěřila bych, že jednou budu snít o tom, že mám nějakou "normální práci", se slušným platem.... Nejde ani tak o tu práci, ale o ten pocit. O pocit svobody. Nejsem si jistá jaká práce by mě naplňovala, ale měla by být trochu kreativní. I když je pravda, že být kreativní jde i v kanceláři. Moje maty vytvořila několik zlepšováků. Vždycky je to o tom, jak se k tomu člověk postaví. Já mám v úmyslu i tuhle včelkovskou práci vykonávat jak nejlépe budu umět.

Projevil se i optimista ve mně: věřím, že to bude lepší a z velké části to mám ve svých rukou. Mám spoustu věcí, které mě budou naplňovat - psaní, čtení, pěstování rostlin, sex....a mnoho dalšího.

1 komentář: